A Business Insider honlapján megjelent cikk kicsit felületesen, de lényegre látóan foglalkozik a kreativitás és az innováció összefüggésével. A cikk régi, de a probléma ma is aktuális. A szerző konklúziója sematikus, de jól érthető: a szervezeteknek szükségük van a kreativitásra. A managementnek a kreatív ötleteket egy innovációs folyamaton belül kell kezelni azért, hogy a cég és az ügyfelek számára is hasznot hozzanak. A kreativitás a belépőjegy, de az innováció fizeti a számlát.
A kreativitás a mindennapi életünket is befolyásolja, így nem maradhat ki egyetlenegy üzleti folyamat hatása alól sem. A többi management jellemző, pl. a kockázatvállalás és a kudarc-tűrőképesség tanulható, de legfőképpen szabályozható és folyamatokkal kontrollálható. A költségoptimalizálás is egy innovatív folyamat, amely segíti a vezetői döntéseket abban, hogyan tudja a lehető leghatékonyabb módon, az Ügyfél számára a legoptimálisabb terméket/szolgáltatást nyújtani (értsd úgy, amiért hajlandó fizetni).
Hogyan illeszkedik ebbe a folyamatba a kreativitás? A kreativitás segíti az ötletek felszabadulását, áramlását és fejlesztését. A mai világ két másodpercenként változik, így mi más szubjektív marad az üzletben? Mi az, ami megkülönböztethet minket vagy vállalkozásunkat? Csak az, amit nagyon gyorsan észreveszünk: ezt pedig nem más, mint amit a kreativitás tesz: legyen egy termék vagy egy folyamat. Ezt úgy hívják ma, hogy User Experience, vagyis felhasználói élmény. Ez mindent megelőz, hiszen tudjuk az első találkozás minden továbbit meghatároz.