Bizonyára a mobilfejlesztőkön kívül is sokan hallottak Apple pay, NFC, HCE megoldásokról, technológiákról, amelyek a kitalálóik szerint, „már a bevezetés pillanatában megváltoztatják a fizetési szokásainkat”. Itt vannak a különböző mobilfizetési megoldások és nem történt semmi. Látszólag. Minden megy úgy, mint tegnap: elővettük a bankkártyánkat vagy a készpénzüket a tárcánkból és kifizettük a kávét. Látszólag. A mai fiatalok, az Y és Z generáció tagjai már nem ilyenek! Nem véletlen, hogy az OTP, a Vodafone és a MasterCard mobil fizetésre ösztönző, nemrég indult kampánya egyértelműen őket szólítja meg.
Vannak olyan forradalminak ható változások, amelyek elterjedése valamiért nem minden célközönség számára egyértelmű. Egy 2013-as IMD Business School kutatás szerint, ennek is megvan az oka. Mégpedig az, hogy a fejlesztések nem arra koncentráltak, amire kellett volna. Előtérbe helyezték az összes mobilfelhasználót, akik persze látványosan sokan vannak, de nem vették figyelembe azt, hogy az egész fizetési folyamatban pont ŐK a legelégedettebbek. Vagyis, egyszerűen mindegy nekik, hogy a fizetéskor a kártyát vagy a telefont veszik elő. A költségek tekintetében pedig mindenki úgy tudja, hogy a fizetés díjmentes. Egyszerűen azt gondolták, hogy valamennyi korosztály enged majd a technológiai nyomásnak, pedig az emberek többsége nem „geek”, akik minden újdonságot azonnal használni akarnak. Jelenleg inkább azt mondhatjuk el a nagy átlagról, hogy racionális szereplő, akit meg kell győzni.
Azonban JWTintelligence The Future of Payments & Currency elemzése egyértelműen bizonyítja, hogy a ma 18-34 éves korosztály már teljesen, értsd drasztikusan (!) máshogy használja a mobilt és a számítógépet. Sokkal nyitottabb a mobilfizetésre és az új technológiák használatára, nem idegen számára a Bitcoin és más elektronikus pénz sem. Egyszerűen máshogy él, máshogy gondolkozik, mint az idősebbek.
Az iparági felmérés azt is kimutatta, hogy szinte senki sem biztos a fejlődés útjában, mert arra a kérdésre, hogy a jövőben ki fog nyerni a változások által, minden iparági szereplőre csaknem egyenlő voks jutott. Valószínű, hogy a technológia számára már másodlagos szerep jut a jövőben. Hiszen a célközönség, a fiatalok számára mindegy, hogy bankkártyája hogyan kerül a mobiljába: Host Card Emulation (HCE), vagy SIM alapú UICC segítségével a TSM-en keresztül.
Az üzleti modell szempontjából azonban nem mindegy, hogy a cégek milyen technológiát választanak, mert a technológián múlik, ki mennyire lesz közel az ügyfélhez. A jelenlegi verseny a márkák között éppen arról szól, hogy milyen szoros kapcsolatot tudnak kialakítani az Y és Z generációval, végtére is ők lesznek pár év múlva a keresőképes és a fogyasztást lényegesen befolyásoló tömeg.
A nagy technológiai cégek közötti kisebb cégek számára, azaz számunkra sem mellékes, hogyan áll a nagyok harca, de a saját üzleti modellünk lényegesen egyszerűbb. Mi a mobilfizetés területén minden technológiai megoldásra felkészülünk a jövőben azért, hogy ügyfeleink számára egyszerű legyen majd a választás. Mire ez a piac rövid időn belül berobban, a MasterCard által már (!) minősített és a Mobiltárca pilotban már bizonyított TSM szolgáltatásunk a SIM kártya alapú megoldáshoz, valamint a fejlesztés alatt álló TSP (Token Service Provider) szolgáltatásunk a Host Card Emulation technológiához már készen áll és biztonságosan működik.
A bonyolult rövidítések, és a szakmai zsargon ideje lassan háttérbe vonul, hiszen egyszerű lesz az üzenetünk a jövőben: „a létező összes módon meg tudjuk személyesíteni a bankkártyát, legyen az határokon innen és túl, PVC-ből vagy mobilon”. Nem is kérdés, ki lesz majd a győztes!