Gartner előrejelzése szerint 3 év alatt több mint háromszorosára nő a mobil fizetési piac, 2017-re elérheti a 720 milliárd dollárt, hogy ki milyen részesedét fog ebből hazavinni, az most még nem látszik, mert mindenki gyerekcipőben jár. A legnagyobbak mellett mások is beszállnak a harcba, többek között a bankok saját alkalmazásaikkal, mobiltárca szövetségek – helyi szolgáltatók részvételével vagy nagyobb márkák, mint például a Swatch okos óráival.
Jelenleg a marketingben az Apple Pay a legerősebb és piacra lépésével időben is megelőzte társait, de az android operációs rendszert használók most még nagyobb számban vannak. Kérdés, hogy mennyire fogják használni a megjelenő mobil fizetési alkalmazásokat?
Az Apple Pay kereskedelmi elfogadó helyek száma 5 hónap alatt majdnem 500 000–rel nőtt, márciusig elérte a 700 000-et. 2015 júliusától elérhető lesz az Egyesült Királyságban is. A szigetország lakossága körében eddig is nagy népszerűségnek örvendett a kontaktus nélküli fizetés, és mivel az Egyesült Királyságban az okostelefonok csaknem fele iOS-en fut, joggal feltételezhetjük, hogy az Apple Pay-t is sokan hamar kipróbálják és megkedvelik, annak ellenére, hogy bevezetése az Államokban sem volt zökkenőmentes és egyenlőre még csak néhány Apple eszközön fut (iPhone 6/6 Plus and Apple Watch, iPad Air 2 and iPad Mini 3).
Az Apple Pay elfogadásához szükséges infrastruktúra gyakorlatilag már országszerte kiépült, hiszen a legtöbb chipkártyát elfogadó terminál kontaktus nélküli kártyákkal történő fizetésre is alkalmas. Az új kontaktus nélküli fizetésre 250.000 helyen lesz lehetőség, többek között – a teljesség igénye nélkül – a BP benzinkútjain, a KFC, a Lidl, a Marks&Spencer, a Nando’s, a Spar üzleteiben, a McDonald’s és a Subway éttermeiben, valamint a Starbucks kávézóiban. Aki applikáció használatával szeretne majd fizetni, az megteheti például a Booking.com-on, a British Airways-nél vagy az EasyJet-nél is.
A sikeres bevezetést segíti, hogy a londoni közlekedési vállalat rögtön csatlakozott az elfogadók közé, ahol már most is népszerű a kontaktus nélküli fizetés, minden tízedik nagy-britanniai kontaktus nélküli transzakció a TfL (Transport for London) hálózatán történik.
Az Apple Pay az ország nyolc legnépszerűbb bankjának támogatását is élvezi és ugyan most még hiányzik a Barclays, 12 millió ügyfelével a listáról, de a bank twitteren keresztül már kommunikálta, hogy tárgyalásokat folytat az együttműködésről, mindamellett, hogy a banknak már megjelent saját mobil fizetési szolgáltatása, a Pingit.
Időben kicsit lemaradva lépett piacra az Android Pay, júniusban indult az Egyesült Államokban, teljesen hasonló elven, mint a korábban említett fizetési rendszer, az EMV tokenizációs szolgáltatásán alapszik. Előnye lehet, hogy nem egy márkához kötődik, bármilyen android operációs rendszerű telefonon, amely rendelkezik NFC chippel és ujjlenyomat olvasóval használható, bár ezekből még nincs sok a piacon.
A Samsung Pay (LoopPay) – bár márciusban a Mobil Világ Kongresszuson nyári bevezetést ígért – a hírek szerint csak szeptemberben indul. A fizetési rendszer alapelve nem más, tokenizációval és a Samsung legújabb készülékeivel (Samsung Galaxy S6 and Galaxy S6 Edge) működik majd, azonban előnye a másik kettővel szemben, hogy mágnescsík olvasós terminálokon is használható a „LoopPay’s Magnetic Secure Transmission” (MST) technológiájával, így az elfogadó helyek száma több mint 30 millió terminál.
Az európai térhódításnak előnye lehet, hogy kontinensünkön jóval több az NFC képes terminál, hátrány azonban a tokenizáció lassú terjedése, de ahogy korábban is említettük, mi már készen állunk egy új generáció kiszolgálására. A Nyomda innovációs és mobil fejlesztési csapata, a Mobiltárca pilotban szerzett tapasztalatával és a fejlesztés alatt álló TSP (Token Service Provider) szolgáltatásával minden érdeklődőnek segít a mobilfizetés bevezetésében