Korábban már mi is számot adtunk olyankezdeményezésről, amely az NFC-képes mobilokban rejlő marketing lehetőségeketigyekszik kihasználni. Az NFC ismertségével és a technológia használatára képestelefonok terjedésével párhuzamosan egyre többen látnak fantáziát ebben azeszközben. Egyre több példa bizonyítja, hogy míg egyre több QR kóddaltalálkozunk, addig a jövő ezen téren is az NFC-é. A két technológiát mégpárhuzamosan alkalmazzák, de már csak ideig-óráig.
Távol-kelet mindig is élen járt akorszerű technológiák bevezetésében. Nincs ez másképp az NFC-vel sem.Szingapúr második legnagyobb tömegközlekedési vállalata, a SMRT NFC-smédiafelületeket hozott létre állomásain. Az „iMobSMRT”-ra keresztelt hirdetésifelületek révén több mint két millió agglomerációból a városba ingázónak nyílikhozzáférése olyan szolgáltatásokhoz, mint például az egyetlen érintésseltörténő taxifoglalás. De a tag-ek ezen kívül lehetővé teszik a menetrendletöltését, útvonaltervezést, térképek megtekintését, valamint kereskedelmiajánlatok elérését éppúgy, mint a különböző médiumokhoz való hozzáférést. Azoktóber 7-én indult program rövid ideje is számos cég, többek között az AsiaPacific Breweries, a Forever 21, a Nubee és a Jobstreet, a lépett be aziMobSMRT-ba NFC-kuponok felajánlásával. Annak érdekében, hogy NFC chip nélkülitelefonokkal is részt lehessen venni a programban, a felületek QR kódokat istartalmaznak.
Kanadában kifejezetten hirdetési célú NFC-képes display-ekkelkísérleteznek. A Gauge Mobilekaröltve az ország egyik legnagyobb médiacégével, a Newad-del NFC-s posztereket telepítettek azegyetemi campusokra Kanada-szerte. A Gauge Scanveeplatformjára alapozva a megoldás lehetővé teszi a felhasználók számára,hogy mobiljukkal a smart-hirdetést megérintve azonnal kedvezményt biztosítókuponokhoz jussanak hozzá, játékokban vegyenek részt, vásárolják meg, vagyértékeljék az adott terméket. Első körben 200 nagyméretű hirdetést tettek ki azország leglátogatottabb egyetemein, és a szingapúri példához hasonlóan az NFCtag mellett QR kóddal is ellátták őket. A projekt sikere esetén a programkövetkező lépésében olyan NFC-s filmposztereket kívánnak alkalmazni, amelyek atrailer megtekintésén túl lehetőséget biztosítanak arra, hogy a felhasználóelolvassa a kapcsolódó kritikákat, megkereshesse a legközelebbi mozit, ésjegyet is vehessen a kiválasztott előadásra.
Fényképek: www.marketwire.com,www.nfcrumors.com