Felhasználási lehetőségeit tekintve az NFC leginkább a fizetési megoldások, az e-kuponok és a közlekedési jegyek területén lesz várhatóan a legnépszerűbb a jövőben. Ugyanakkor a gyakorlati használat mellett a technológia számos kényelmi szolgáltatásra is alkalmas, amelyek megítélésünk szerint legalább olyan népszerűek lesznek, mint pl. a mobilfizetés. Természetesen már ebben a témakörben is megjelentek az első alkalmazások.
Az NFC-képes telefont használó londoniak számára megjelentek az első kifejezetten a technológia képességeit kiaknázni akaró filmplakátok. A hamarosan a mozikba kerülő új X-Men epizód, a First Class szigetországi plakátjait megérintve a felhasználók letölthetik a film bemutatóját és Facebook linkjét. A brit főváros központjában mintegy húsz ilyen posztert helyeztek ki, amelyekkel az alkalmazást fejlesztő angol Proxama-nak nem titkoltan az a célja, hogy a reklámügynökségek és a fogyasztók számára demonstrálják a megoldás hasznát. A projekt fel kívánja hívni a figyelmet arra, hogy akár filmet, akár fogkrémet reklámoz egy adott „smartposter”, hatalmas lehetőséget jelent mind a hirdetőnek, mind a kreatív szakembereknek, mind pedig a vásárlóknak.
Nem jön a busz? Nézz filmbemutatót a megállóban!
A Twentieth Century Fox egy hét múlva mutatja be az Egyesült Királyságban a filmet, amely plakátjainak hátuljára helyezték el az NFC tag-et. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználó mobiltelefonjának böngészőjében nézze meg a film trailerét, és egy kattintással az X-Men Facebook oldalára is elnavigáljon. A projekt a Proxama első közös munkája a Nokia-val, amely hosszú távra tervezett együttműködés célja, hogy kreatív alkalmazásokat fejlesszenek ki a finn gyártó okostelefonjaira. A Nokia az applikációkkal kifejezetten a tag-ek olvasására és a peer-to-peer kommunikációs funkciók támogatására kíván koncentrálni.
Az alkalmazás magába foglal egy Tag Manager-nek nevezett adatkezelő eszközt. EZ olyan elemzési adatokkal szolgálhat akár a hirdetőnek, akár az outdoor média tulajdonosának, amelyekkel a későbbi kampányok hatékonysága növelhető. Az adatokból pl. kiolvasható, hogy melyek a legfrekventáltabb helyek, azaz mely posztereket „olvasták” a legtöbben, vagy, hogy milyen telefonnal, milyen operációs rendszerrel nézték meg a legtöbben a plakátot. Mindez a kereskedőknek és forgalmazóknak olyan addicionális információkat jelent, amellyel jóval célzottabb és ezáltal hatékonyabb hirdetéseket tudnak készíteni.
Szépséghibája van a történetnek mégpedig, hogy egyelőre viszonylag kevés az NFC-képes telefon Angliában. A Nokia első ilyen okostelefonja a már általunk is szóba hozott C7, amely azonban csak akkor alkalmas a tag-olvasásra, ha a Symbian legújabb verziója, az Anna fut rajta. Ez utóbbi szoftververzió azonban még nem érhető el a szigetországban. A Proxama úgy próbálta meg feloldani ezt a problémát, hogy húsz C7-est ajándékoztak a hirdetőknek és a közterületi médiacégeknek. Ugyanakkor mivel nemzetközi szabványról van szó, természetesen nemcsak Nokia telefonnal lehet olvasni a tag-eket, hanem arra pl. a Google Nexus S, a Samsung S5230 vagy a második generációs Galaxy is alkalmas.
A lehetőségek szinte végtelenek: az alkalmazásba a poszteren lévő bemutató mellé akár a legközelebbi mozihoz vezető útvonalat is be lehet programozni a geolokációs adatok alapján, be lehet építeni jegyvásárlás modult, amivel rögtön meg is veheti a felhasználó a mozijegyet, vagy akár további filmek ajánlását is lehet helyezni. Már csak kreatív szakemberek, rátermett fejlesztők és innovatív hirdetők kellenek, no meg NFC-képes telefonok. Ez utóbbiból az év végére szinte bizonyosan nem lesz hiány.