Új elektronikus személyazonosító igazolvány Magyarországon
Magyarországon 2016. január 1-jén megújult elektronikus személyazonosító igazolvány került bevezetésre, amelyet az ANY Biztonsági Nyomda által vezetett konzorcium szállít. Az ujjnyomatot is tartalmazó kontaktus nélküli chipkártya nem csak biztonsági megoldásaiban újult meg, hanem számos elektronikus funkcióra is alkalmas, használható elektronikus aláíráshoz, adó- és társadalombiztosítás azonosításhoz, valamint e-úti okmányként is alkalmazható. Az új okmány szűk hét hónap alatt készült el; a világon sehol nem készítettek ilyen rövid idő alatt ilyen komoly biztonsági funkciókkal rendelkező okmányt. A megújult személyazonosító igazolványt 16 biztonsági elemmel védik, többek között Braille-írással, transzparens hologrammal, biztonsági alnyomattal, változó lézerképpel, lézergravírozott okmányszámmal, metalizált hologrammal, optikailag változó tulajdonságú ábrával és kétdimenziós vonalkóddal.
Okmánykártya funkciói
- személy azonosítás
- úti okmány
- egészségügyi és adóazonosító kártya
- elektronikus azonosítás
- elektronikus aláírás
Teljes körű szolgáltatás az okmánykiadás folyamatában
A kibocsátott okmányok megszemélyesítéséhez szükséges az igénylők személyi és biometrikus adatainak összegyűjtése. Biztosítjuk a biometrikus adatfelvételezéshez szükséges eszközöket, integráljuk az adatfelvételezést, igényléskezelést megvalósító rendszerekkel. A szállított megoldásunkban a tárolt adatok kielégítik az információbiztonság, valamint az ICAO és ISO/IEC szabványok követelményeit.
Az Okmánybiztonsági Laboratórium által fejlesztett, egyedi biztonsági megoldásokkal ellátott dokumentumok a legszigorúbb adatbiztonsági előírásoknak megfelelően – auditált – környezetben kerülnek gyártásra. A Társaság világszínvonalú megoldásokat kínál mind az elektronikus személyazonosítás, mind a biometrián alapuló technológiák tekintetében. A Nyomda készen áll ID1, ID2 és ID3 alakú okmányok, elektronikus, biometrikus útlevelek és vízumok gyártására is.
Készen állunk saját megszemélyesítő központban vagy külső államigazgatási helyszínre kitelepített okmánynyomtatókkal történő megszemélyesítésre. A központi kitöltést – lézergravírozásos- és kontaktus nélküli chipmegszemélyesítést – követően az okmányokat borítékoljuk, majd postázzuk. Az okmányirodában történő megszemélyesítéshez nem csak az alapnyomat, hanem a szükséges inkjet vagy lézer okmánynyomtatók szállítását is vállaljuk.
A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően teljes körű ellenőrzőeszköz rendszereket kínálunk. Az Okmánybiztonsági Laboratórium egyedi fejlesztései garantálják, hogy a nyomon követési folyamat során az ellenőrző eszközökkel nem csak az adattartalom beolvasása és központi adatbázisba továbbítása válik lehetővé, hanem az alapdokumentumban elhelyezett egyedi biztonsági elemek is azonosíthatóak.
Kormányzatok, államigazgatási szektor okmányprojektjeinek megvalósítását teljes koncepció kidolgozásával, szakmai tanácsadással, tervezéssel és komplex informatika projekt menedzsmenttel támogatjuk. A nemzetközi szabványok alapján, szakembereink által fejlesztett elektronikus személyazonosítók akár több funkció ellátására is képesek, miközben tökéletesen alkalmazkodnak az adott állam egyedi közigazgatási és adatvédelmi rendszeréhez is.
Egy okmány kibocsátási rendszer bevezetése nem csupán informatikai projekt. Cégünk különböző típusú okmányok gyártása és megszemélyesítése terén professzionális technológiai és szakmai háttérrel rendelkezik. Szakértőink segítik ügyfeleinket a hatékony és sikeres rendszerbevezetési projektek végrehajtásában. Vállaljuk többek között a jogi és közigazgatási folyamatok felmérését, nemzeti és nemzetközi szabványoknak megfelelő követelmények összeállítását, pályázatok kiértékelését, igazgatási és okmányvédelmi rendszerterv készítését, nemzetközi tanúsítványok megszerzésének támogatását.